woensdag 20 juni 2007

Vaag moment

Ik ben veel te dronken
maar dat geeft me net de vrijheid
om je aan te spreken

Nu maanden later
geef je me
hetzelfde signaal

En het zou niet zijn
dat vrienden er waren
ergere dingen waren gedaan

Ik lees maar begrijp niet
de woorden die
staan geschreven in ons hart

Ik heb beslist
en morgen
verander ik van gedacht

Omdat afscheid zo hard is
voor mij op dit moment
omdat jij me hebt verlaten
het ogenblik dat je me hebt gekend

en verdomd er nog aan toe
ik haat en zou
moorden en vernietigen
alles rond me heen

als was het maar omdat
ik zeker was
jij één van de
slachtoffers zou zijn

Ik weet niet wat te zeggen
en dat is meestal
mijn cue

Om het strijdtoneel te verlaten
in de eenzame gedachte
van een vervlogen tijd

Zodat ik me kan herinneren
hoe alles anders was
toen je naast me lag
en ik droomde
van een ver verleden
in de hedendaagse tijd

Alles mag en niets moet
tot de Quick in de buurt toe
terwijl ik de enige ben die afzie
en jij vrolijk verder doet

En ook al is de wraak zo zoet
je lippen lijken niet ver weg
toch zal ik vaarwel moeten zeggen
ik kan niet leven in deze
utopie

Geen opmerkingen: