maandag 18 juni 2007

In memory of...

Het moment is gekomen
dat je nu ook
de tastbare herinnering
van me afneemt

Via een indirect kanaal
zodat je jezelf
niet bloot hoeft te geven

Er rest me alleen
de gedachte
zo vluchtig en vaag

Die graag wil verlangen
naar je warmte
al ben ik de enige
die daar om vraagt

Laat ik me sterk houden
en ik toon geen krimp
als ik daar zal staan

Terwijl ik mijn laatste hoop
op ons eeuwig geluk
zal geven in de handen
van een vreemde

Ooit was je mijn verlangen
mijn onbereikbare droom
die zo plots en ongedwongen
hallo zei in de regen

Die dag is niet meer
dus geef ik me gewonnen
al ben ik rijker aan herinnering
en wil ik je danken

Voor de avond die je deelde
en voor je lach die me leerde
dat een traan slechts een traan is

als ze eenzaam valt
op het kussen
hier naast je

als niemand
je troost
met een verzachtende kus

Geen opmerkingen: