zondag 23 september 2007

Illuster schouwspel

Ik kijk naar haar
die andere aan je zij
maar vraag me af
waarom kijkt zij niet naar mij

Geen teken van hoop
geen ja, geen misschien
alleen een strak gezicht
waarop ze heeft geoefend in de spiegel

Mag er dan niets blijken
van warmte of gevoel
of moet ik zelf een stapje doen
en hopen op het beste

Ik weet dat je me hebt gezien
je weet me wel te vinden
maar het lijkt niet te mogen
waarop ben je aan het wachten?

Ik snap dit echt niet
of misschien ben ik niet de juiste persoon
het spel bestaat uit 5 kaarten
en wie weet ben ik de joker

We kunnen dit nog uren spelen
al weet ik niet
hoe na verloop van tijd
dit nog steeds leuk moet zijn

Laten we dan maar besluiten
dat het niet de juiste avond is
of misschien is de waarheid
niet zo moeilijk

Beschaamd en verlegen
zijn wij

Geen opmerkingen: